Akce

Odpovědi na Vaše otázky!!!

Opět zdravím všechny příznivce kulturistiky a fitness,

 

v minulém týdnu jsem dal prostřednictvím svých stránek komukoliv možnost se zadarmo zeptat na vše co ho zajímá s tím, že pokud budu vědět a bude to v mých silách, tak odpovím.

     Velmi mě potěšilo jak jsem v oblasti stravy, techniky cvičení, doplňků výživy, stopových prvků atd., atd. vzdělanou společností, protože se mi za celý týden sešly jen 3 otázky, takže předpokládám, že vše ostatní je všem naprosto jasné...:-))) Ale nic...konec plků...jdeme na to!!!

 

OTÁZKA Č. 1

Zajímalo by mě jak se zbavit tuku a přebytečné vody, která se mi drží na nohou. Mám je cvičit hodně nebo naopak málo???

ODPOVĚĎ:

     Odpověď na tuto otázku je celkem jasná a jednoduchá. V takovém případě, který popisuješ bych nohy necvičil vůbec!!! Nohy jsou partie, která dostává zabrat během celého dne a navíc vím, že konkrétně ty cvičíš často kardio, takže to nohám úplně stačí.

     Jedním z největších mýtů lidí, kteří chodí do posilovny je přesvědčení, že čím víc danou partii, s kterou mám problém cvičím, tím mi z ní bude více odcházet tuk. Tohle je velká chyba!!! Lokální zhubnutí je totiž čirý nesmysl. Základem hubnutí (rozuměj - odbourání tuku, ne svalové hmoty) je vyšší kalorický výdej než příjem a toho docílíme tak, že kombinujeme vyšší fyzickou aktivitu s dietou bohatou na bílkoviny a chudou na cukry a tuky. Potom se teprve začne odbourávat tuk, ale odbourává se z celého těla rovnoměrně!!! Nikoliv pouze, nebo víc z té partie, kterou zrovna zatěžujeme!!! A u nohou toto pravidlo platí dvojnásobně, protože ty jsou většinou náchylnější na držení tuku a hlavně vody a čím víc nohy zatěžujete, tím víc se vám v nich voda bude držet. Ani soutěžní kulturisté 7-10 dnů před soutěží nohy vůbec necvičí a vyhýbají dokonce i chůzi do schodů, protože ví, že nohy jim po jakkékoliv fyzické aktivitě okamžitě začnou natahovat vodu!!!

 

OTÁZKA Č. 2

Moc se o tom nikde nemluví, ale jaký typ rýže je vhodný do dobrého jídelníčku? Bílá rýže má totiž údajně vysoký glykemický index, kvůli velkému množství rychlých cukrů. Slyšel jsem, že si do ní někdo přidává vlákninu, ale nevím jestli to není zbytečné.

Dál mě zajímá jestli je vhodný kardio trénink i v objemové fázi. Dik.

 

ODPOVĚĎ:

 

  Takže k první části otázky...klasická loupaná a nebo předvařená (parboiled) bílá rýže má skutečně vysoký glykemický index. Pro ty kdo nevědí...tak glykemický index určuje jak rychle a v jakém množství se vyplavuje po požití toho či onoho druhu jídla do krve inzulin. Jako referenční hodnota - 100 - se bere glukóza a od ní se odvozují další potraviny. Klasická loupaná bílá rýže má glykemický index 85, což je vysoké číslo, proto je vhodná zejména ihned po tréninku, kdy rychlý nárust hladiny inzulínu v krvi vůbec není na škodu...ba naopak. Ale v dietě během dne bych volil rýži basmati..je sice dražší, ale jednak chuťově lepší a hlavně se považuje za královnu mezi všemi rýžemi s glykemickým indexem 50. Přidávání vlákniny do bílé rýže může mít svůj smysl, ale bohužel nedokážu posoudit jak moc dokáže snížit glykemický index samotné rýže.

    Druhá část otázky je složitější a hodně záleží na typu každého z nás...lidé, kteří mají problém nabrat cokoliv...svalovou hmotou počínaje a tukem konče by se měli kardiu vyhýbat, protože při jejich rychlém metabolismu budou spalovat spousty svalové hmoty a to určitě nechtějí. Naopak ti, kteří mají sklony k nadváze by měli kardio zařazovat klidně 4 - 5x týdně i v objemové přípravě. Ta totiž vyžaduje poměrně vysoký kalorický příjem a při jejich pomalém metabolismu by to mohlo bez kardia dělat problém v podobě ukládání zbytečných tukových zásob. No a pro ty, kteří jsou něco mezi bych doporučoval i v objemové přípravě cvičit kardio 30-40 min. 2x týdně čistě jen pro posílení kardiovaskulárního systému.

 

OTÁZKA Č. 3

 

Zdar. Je mi 14 let, o kulturistiku se zajímám asi rok, aktivně posiluji asi půl roku a můj cíl je jediný a prostý - stát se kulturistou :-)

Zhruba čtvrt roku jsem teď jel objem a ze 67 kg jsem šel na 81 kg.Teď bych to rád vysekal aspoň na nějakých 76 kg. Potřeboval bych poradit jak jíst, jak cvičit abych shodil jenom tuk. Nechci ztratit svalovou hmotu, ale jenom tuk.

Za rady předem děkuji.

ODPOVĚĎ:

Ahoj,

tady se musím omluvit, ale na Tvoji otázku Ti odpověď bohužel nedám. Alespoň ne tímhle způsobem. Je to totiž vzhledem k Tvému věku, zkušenostem (nezkušenostem) a tomu co chceš docílit a čím se stát. příliš komplexní. Tak jako v žádném jiném odvětví, tak ani v kulturistice nelze vytrhávat věci z kontextu. Jedno navazuje na druhé a je to třeba vstřebávat postupně a hlavně pochopit, proč se to či ono dělá nebo naopak nedělá. Pokud máš zájem a opravdu chceš něčeho dosáhnout ne vlastní metodou pokus - omyl, ale na základě 20-ti letých zkušeností člověka, který tomu rozumí, tak Ti doporučuji mě kontaktovat na můj mail a můžeme se domluvit na nějaké bližší spolupráci...

 

    Snad Vám mé odpovědi na Vaše otázky pomohly a děkuji za přízeň...

Patrik Kotek

 

Zpět


Kalendář

<<Zaří 2018>>
PoÚtStČtSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

SPONZOŘI

TRUE-DESIGN


FITNESS4U.cz


Net-Connect


Net-Connect


Najgebaur


Moje telka


Lipovka


BJ Style


Martin Smolinský