Výživa

Strava v mé předsoutěžní přípravě

Zdravím všechny příznivce kulturistiky a fitness

Dnes bych Vás rád seznámil s mojí současnou dietou v předsoutěžní přípravě

     Má strava se v současné době skládá hlavně z ovesných vloček a vařené rýže jako zdroje sacharidů a z kuřecích (krůtích) prsou, vaječných bílků, libového hovězího masa ze zadní kýty a samozřejmě vysokoprocentních proteinů, aminokyselin, BCAA a L-Glutaminu...to vše jako zdroje kvalitních proteinů. Zcela se vyhýbám tukům (ty jsou v malém množství obsaženy hlavně v ovesných vločkách a hovězím mase), ale to není žádná novinka - tukům se snažím vyhýbat celoročně.

     Co se týče diety samotné, tak základem každé diety je mít vyšší kalorický výdej než příjem. Bez toho to prostě nejde. V kulturistice je to navíc boj o to zbavit se pokud možno jen tuku a zachovat veškerou svalovou hmotu, což jde tak trochu proti sobě, protože vyšší kalorický výdej než příjem navazuje tzv. katabolický stav (odbourávání svalové hmoty) na úkor anabolického stavu (což je naopak budování svalové hmoty). 

     Proto opravdu záleží na každém detailu a hlavně na vůli!!! Ta musí být někdy až neskutečná. Navíc člověk je dlouhodobě na nízkém příjmu cukrů, které v těle slouží jako hlavní palivo. To pak navozuje stavy apatie, nervozity, celkové únavy atd. Na kulturistu v dietě je proto lepší nejlépe ani vůbec nemluvit, protože nikdy nevíte jak zareaguje. Opravdu...neuvěřitelné výkyvy nálad jsou pravidlem a i když si to dotyčný uvědomuje, tak nemá sílu to v daný okamžik ovládnout. Takhle to má většina kulturistů a ani já nejsem vyjímkou. Přítelkyně, syn a vůbec všichni mí blízcí by mohli vyprávět. Proto si také neskutečně vážím všech, kteří si tímhle obdobím, které bude trvat ještě min. dalších 11 týdnů, musí procházet se mnou a mají tu trpělivost tohle všechno snášet. Za to jim všem tímto způsobem otevřeně děkuji!!!

     Momentálně držím v den, kdy cvičím 3x denně sacharidy na hodnotě 300 g (pro představu se jedná např. o 3 sáčky vařené rýže), v den kdy cvičím 2x denně na 200 gramech a v den kdy mám volno a nebo jen kardio dávám 100-150 g sacharidů denně. Bílkoviny, vzhledem k tomu, že jsou nejdůležitější jako ochrana svalové hmoty při nízkokalorické dietě, držím stabilně vysoko. Něco kolem 4-5 g bílkovin na 1 kg své váhy. O tucích jsem se již zmiňoval...těch je zanedbatelných množství.

     Zatím mi tento systém vyhovuje...tělesná váha se mi drží víceméně stejně, ale při pohledu do zrcadla vidím, že tuky odcházejí tak jak mají (dokonce lépe než jsem v této fázi přípravy sám čekal). A přesně tak to má být!!!

     Takže dokud to bude fungovat neplánuji nic měnit, ale už teď vím, že v závěru přípravy - poslední 3-4 týdny na nějaké korekce směrem dolů určitě příjde. No a poslední týden před soutěží - odvodnění a cukrování- to je téma na další článek. Této problematice se ale budeme věnovat až příjde její čas...

     Těším se na Vaše návštěvy na mém webu a děkuji za Vaši podporu, kterou mi vyjadřujete maily nebo na fcb.

      S pozdravem

Patrik Kotek

Zpět


Kalendář

<<Prosinec 2018>>
PoÚtStČtSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

SPONZOŘI

TRUE-DESIGN


FITNESS4U.cz


Net-Connect


Net-Connect


Najgebaur


Moje telka


Lipovka


BJ Style


Martin Smolinský