Výživa

Poslední jídlo před spánkem

Zdravím všechny příznivce kulturistiky a fitness,

     V dnešním článku bych rád vnesl trochu světla do problematiky posledního jídla, které konzumujeme před spaním. Tuhle věc je třeba brát velmi vážně, protože tohle je společně s prvním ranním a potréninkovým jídlem to nejdůležitější jídlo dne a je třeba vědět co je nevhodnější. Svaly totiž budou 6-10 hodin bez přísunu živin a na tuto situaci je třeba tělo dobře vybavit!!!

     Vůbec se nebojte najíst se těsně před spaním. Naopak!!! Takové ty rady, že by se po páté hodině nemělo vůbec jíst jsou holým nesmyslem. Představte si, že do sebe v 17,00 dostanete poslední bílkoviny a cukry a jdete spát třeba ve 23 hodin a spíte do 6 hodin do rána. To je neuvěřitelných 13 hodin bez jídla a věřte, že tohle trápení Vám tělo vrátí i s úroky v podobě katabolického stavu a masivním odbourávání svalové hmoty!!!

     Ideálním předspánkovým jídlem (přespánkové znamená cca půl hodiny před spaním) je buď vícesložkový, tzv. Nigt protein, kterých je na trhu mraky a nebo čistý miscelární kasein.

     Vícesložkový protein je složen z rychle nastupujících bílkovin nejlépe v podobě hydrolyzovaného syrovátkového izolátu, poté nastupuje pomalejší bílkovina..obyčejně to bývá mléčná, sójová atd. a nakonec ta nejpomalejší z bílkovin - miscelární kasein. Tímto Night proteinem zajistíte tělu postupné dávkování bílkovin po dobu 7-9 hodin!!!, takže nehrozí nástup katabolického stavu.

 

     Miscelární kasein se získává z tvarohu a je upraven tak, aby ho tělo co nejlépe využilo. Tento druh bílkoviny má unikátní vlastnost - díky tomu, že jeden gram této bílkoviny dokáže navázat cca 4 g vody se mění v žaludku v gel, který se postupně a velmi pomalu uvolňuje do těla. Opět máte zaručeno postupné dávkování bílkovin do krevního oběhu prakticky po celou noc. Já bych, ale ještě doporučil v případě použití proteinu složeného 100 % z miscelárního kaseinu doplnit ještě 5-10 g BCCA a stejným množstvím L-Glutaminu a to z toho důvodu, že nástup kaseinu je opravdu velmi pozvolný, tak ať tělo dostane i nějaké ty "rychlé" aminokyseliny.

 

     Levnější varianta je samozřejmě obyčejný nízkotučný tvaroh, ale jeho využitelnost oproti výše uvedeným věcem je mnohem, mnohem nižší...ale kdo nemá finanční prostředky, tak mu jiná varianta asi nezbývá. Já sám na něm vyrůstal x let, takže vím, že to jde i tak..:-)

 

     Za absolutně nevhodné se samozřejmě považují jídla s vysokým obsahem tuku a cukru (zejména těch "rychlých, jednoduchých" cukrů). Takže na smažený sýr s hranolkama může ten, kdo to myslí se svým tělem vážně klidně zapomenout!!!

 

     Tak snad Vám tento článek pomůže se aspoň trochu zorientovat v této problematice a u dalšího článku se těším nashledanou...

Patrik Kotek

Zpět


Kalendář

<<Zaří 2018>>
PoÚtStČtSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

SPONZOŘI

TRUE-DESIGN


FITNESS4U.cz


Net-Connect


Net-Connect


Najgebaur


Moje telka


Lipovka


BJ Style


Martin Smolinský